piątek, 20 czerwca 2014

Poznań zaprasza - Muzeum Rogalowe

Cześć!

Jak widzicie po temacie dziś po raz kolejny chciałybyśmy Was zaprosić do Poznania :) Już wielokrotnie pisałyśmy o atrakcjach oraz wydarzeniach w Poznaniu, tym samym mogę powiedzieć, że dzisiejszy post jest kontynuacją serii "Poznań zaprasza" :)

Dziś chciałybyśmy Wam przybliżyć miejsce, które każdy turysta powinien zobaczyć będąc w Poznaniu. O czym mowa? O Muzeum Rogalowym :) Mam nadzieję, że wybaczycie mi pisanie o tak kalorycznej i odbiegającej od miana zdrowej przekąski :)

O Rogalach Świętomarcińskich pisałyśmy już wcześniej w poście The best of November (tu). Natomiast sam post powstaje jako inspiracja pobytu w Muzeum Rogalowym. Mam dla Was też porcję zdjęć :)

Muzeum zostało otwarte już w kwietniu, ale ja dopiero w tym tygodniu miałam okazję wybrać się na zorganizowany tam pokaz.

Muzeum znajduje się przy samym Starym Rynku, w kamienicy z widokiem na piękny Ratusz oraz Koziołki. Wnętrze muzeum zostało zachowane w stanie niezmienionym od czasu budowy kamienicy.

Sama forma zwiedzania muzeum to po prostu swego rodzaju interaktywny pokaz - słuchamy o tradycjach wypieku rogali, o historii Poznania oraz co najważniejsze bierzemy udział w pokazowym wypieku prawdziwego Rogala Świętomarcińskiego.

Dodatkowo jeśli jesteśmy uczestnikami pokazu zorganizowanego przed godziną 12.00, w samo południe z okien muzeum zobaczymy trykające się Koziołki :)

Uważam, że jest to świetne miejsce dla Poznaniaków choć nie tylko. Serdecznie polecam odwiedzenie muzeum turystom zwiedzającym Poznań. Posłuchacie nie tylko o Rogalach Świętomarcińskich, ale również o gwarze i historii Poznania.

A teraz kilka zdjęć (przepraszam za jakoś, ale nie miałam aparatu ze sobą i został do dyspozycji tylko telefon :) )












Brak komentarzy: