środa, 28 sierpnia 2013

Eat better, feel better :)

Ostatnio przyznałyśmy się Wam do naszych małych, grzechów żywieniowych ;) http://www.theothersideoffood.pl/2013/07/nasze-zywieniowe-grzeszki.html 
Nawet my, czasem nie jesteśmy w stanie odmówić sobie naszych ulubionych potraw :)
Natomiast dzisiaj podzielimy się z Waszymi naszymi sposobami by zdrowo się odżywiać i dobrze czuć się w swoim ciele :)

Zacznijmy od śniadania 
Każdy doskonale wie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a mimo to bardzo często o nim zapominamy, nie mamy czasu na jego przygotowanie i w biegu przegryzamy kawałek kanapki. A to niestety duży błąd! Wstańcie 10 minut wcześniej i przygotujcie pełnowartościowe śniadanie. Dzięki temu nie dopadnie Was głód w ciągu dnia i nie sięgnięcie po kaloryczne przekąski, np. batoniki. Ponadto na śniadanie warto wybrać produkty białkowe, które na dłużej dają nam odczucie sytości. Z wielu przeprowadzonych badań wynika, że to właśnie produkty białkowe dają najdłuższe odczucie sytości, natomiast sięgając po produkty bogate w tłuszcz, znacznie szybciej dopadnie Was głód.
Mam zasadę, że nie wychodzę z domu bez śniadania, i Wam również to polecam :)
tumblr
Przygotowanie posiłku na cały dzień
Jeżeli czeka Was cały dzień poza domem, idziecie na zajęcia na uczelnie czy do pracy, przygotujcie sobie wcześniej odpowiednie przekąski.Na rynku dostępne są różnego typu pudełka śniadaniowe, dzięki którym możecie ze sobą zabrać w każde miejsce sałatkę, owoce, orzechy czy kanapki. Ja zawsze mam ze sobą odpowiedni zestaw, który pozwoli mi przetrwać cały dzień :) Dzięki temu nie głoduję przez cały dzień, albo z drugiej stronę nie kusi mnie by zjeść coś na szybko, byle by zaspokoić głód. Gdy wychodzę tylko na kilka godzin, to i tak w torebce mam jabłko, jogurt czy sok warzywny :)

Codzienny spacer
Uwielbiam spacerować, zwłaszcza gdy obok mnie jest mi jakaś bliska osoba :) dzięki temu łączę przyjemne z pożytecznym :) Wam też radzę wyciągnąć chłopaka, dziewczynę, przyjaciółkę, kogokolwiek i wyruszyć na mały spacer, zwłaszcza, że pogoda jest teraz idealna! Poza tym z tego względu, że bardzo często korzystam z komunikacji miejskiej, zamiast iść na najbliższy przystanek idę na 2 lub 3, nie zajmuje to dużo czasu a ja czuję się lepiej gdy już od samego rana mam chociaż trochę ruchu.
Aktywność
Poza codziennym spacerem, bardzo ważna jest dodatkowa forma aktywności. Zastanówcie się jaki sport lubicie uprawiać i zacznijcie to robić. My jesteśmy fankami biegania i fitnessu :) ale jest bardzo dużo możliwości np. rower, basen, siłownia, zumba i można tak w nieskończoność wymieniać :) mimo pracy i zmęczenia, nie odpuszczamy! Taki wysiłek poprawia Ci nastrój i chcesz więcej :)
tumblr

Pamiętaj o wodzie!
Zawsze w torebce mam butelkę wody! Pamiętam by przez cały dzień wypijać ją małymi łykami. A Wy wypijacie odpowiednią ilość płynów? Pewnie większość z Was uważa, że tak. Powiem szczerze, że ja też tak myślałam, ale postanowiłam to sprawdzić. Zrobiłam mały eksperyment i niestety okazało się, że wypijam mniej niż myślałam. Od tego czasu jest to dla mnie priorytet!
A co z warzywami i owocami
Wiecie, że dorosła osoba powinna spożywać codziennie 600g owoców i warzyw, wyłączając ziemniaki? Jecie tyle?
Niskie spożycie warzyw i owoców jest czynnikiem ryzyka choroby niedokrwiennej serca, nowotworów przełyku, żołądka, układu oddechowego i jelita grubego. Niestety statystyki nie są zbyt optymistyczne, średnie spożycie warzyw i owoców na świecie wynosi 223 g/ dzień.

Nasz sposób? Do każdego posiłku spożywamy warzywa, ponadto przynajmniej raz dziennie przygotowujemy sobie sałatkę, z tych warzyw które mamy w domu, naprawdę to nie musi być nic wymyślnego. Nie ma posiłku, w którym nie byłoby warzyw, natomiast owoce to nasz deser :) sałatka owocowa? idealna :)
tumblr

Regularne spożywanie posiłków!
Przyznam szczerze, że miałam duży problem żeby spożywać posiłki o jednakowych porach, zwłaszcza w trakcie studiów, kiedy codziennie miałam inny plan zajęć. Czasami w trakcie trwania długich zajęć laboratoryjnych nie było okazji by coś wypić czy zjeść. Natomiast teraz mogę spożywać posiłki o regularnych porach. Odpowiednie przerwy pomiędzy posiłkami nie powodują, że po ciężkim dniu rzucam się na lodówkę ;)
tumblr

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Same dobre rady. :) Regularne spożywanie posiłków jest naprawdę ważne. I śniadania, odkąd zaczęłam je jadać jak należy od razu w trakcie dnia rzadziej rzucam się na niezdrowe przekąski. A aktywność fizyczna, no cóż po bieganiu człowiek od razu jest szczęśliwszy i więcej się uśmiecha. :)

Zapraszam do nas: http://blog.lzej.pl/ :)