poniedziałek, 30 czerwca 2014

The best of June 2014

Witajcie Kochani :)

Jak Wam minął kolejny miesiąc? Co ciekawego się w nim wydarzyło? :)
Dla mnie i pewnie dla większości osób był to miesiąc pod hasłem: MUNDIAL! ;)
Mimo, że nie jestem zagorzałą fanką piłki nożnej, to gdy przychodzi Mundial, to aż grzech nie oglądać :)
Jakiej drużynie kibicujecie? Który mecz był dla Was najciekawszy? Oglądaliście mecze wspólnie ze znajomymi?
Nam z Natalią udało się spotkać i obejrzeć jeden mecz wspólnie. Był to mecz Hiszpania i Chile, w którym Chile poszło jak burza i strzeliło 2 bramki, brawo! :) Hiszpanie niestety musieli wrócić do domu...


www.extradeportes.com


gwizdek24.se.pl



W tym miesiącu chciałabym też zachęcić Was do kilku pozycji, które ostatnio udało mi się przeczytać i do jednej, która jest moja ulubioną :)

Zacznę od jednej z moich ulubionych książek - to powieść " Sto lat samotności" Gabriela Garcii Marqueza. Czytałam tą książkę wiele razy i na pewno wrócę do niej jeszcze nie raz :) uznawana za arcydzieło, jedna z najczęściej tłumaczonych książek w języku hiszpańskim.
Doskonale pamiętam, że gdy czytałam tę książkę po raz pierwszy byłam stanowczo za młoda, i wiele nie rozumiałam. Miałam też problem by zapamiętać wszystkich bohaterów.
Wróciłam do niej po kilku latach i zrozumiałam znacznie więcej. Natomiast na pewno jest to książka, którą można przeczytać wiele razy i za każdym razem odkrywać ją na nowo.
"Sto lat samotności" to opowieść o rodzinie Buendiów na przestrzeni sześciu pokoleń, mieszkających w Macondo. Jeśli miałabym opisywać całą fabułę, musiałabym poświęcić na to cały post, dlatego zachęcam do jej przeczytania i podzielenia się wrażeniami :)




Kolejne książki, które chciałabym Wam polecić to seria kryminałów szwedzkiej pisarki Camilli Lackberg.
Na razie udało mi się przeczytać dwie pierwsze części czyli "Księżniczka z lodu" oraz " Kaznodzieja". Za chwilę zabieram się za kolejną, tym razem "Kamieniarz" :).

Wszystkie historie rozgrywają się w miasteczku Fjallbacka w Szwecji. Główni bohaterowie to pisarka biografii Erika Falck oraz policjant, znajomy z dzieciństwa Eriki, Patrik Hedstrom.
Pierwsza książka to historia o pozorowanym samobójstwie Alex, dziewczyny którą była najlepszą przyjaciółką Eriki w dzieciństwie. Alex znaleziono w jej mieszkaniu, w wannie, częściowo w lodzie. I w tym momencie zaczyna się dochodzenie, w którym Patrikowi pomaga Erika.
Jeśli lubicie kryminały, szczerze polecam! :)





Jak co miesiąc chcemy Wam także polecić fajne miejsce w Poznaniu, w którym można miło spędzić czas :)
Tym razem zachęcamy Was do odwiedzenia "Werandy". Możecie wybrać jedną z kilku lokalizacji. Ja do tej pory byłam w Werandzie w Starym Browarze, oraz przy Starym Rynku, na ul. Paderewskiego i na ul. Świętosławskiej. 

Czym się wyróżnia Weranda? Przede wszystkim dekoracjami. Jest ich zawsze baaardzo dużo, są kolorowe i świetnie wykonane. W takiej kawiarni jeszcze nie byliście ;)
Ponieważ jest ze mnie prawdziwa kawoszka, najczęściej  będąc tam wybieram kawę. (pyszna i duża, czyli taka jaką lubię :)). Poza tym polecam też malinową herbatę mrożoną z malinami i sokiem malinowym, idealne w upalne popołudnie.







W czerwcu postanowiłam też zadbać o mój ogródek, i zasadzić kilka kwiatków. Tutaj zdjęcia jeszcze przed rozpoczęciem pracy, mam nadzieję że niedługo będę mogła pochwalić się efektem końcowym :)







A teraz witamy lipiec! 











Brak komentarzy: