niedziela, 21 kwietnia 2013

Smocza przekąska


Cześć Wam!

Znacie owoc, który jest na zdjęciu? spotkaliście się z nim wcześniej?
Muszę przyznać, że pierwszy raz miałam okazję go spróbować, a zachęciła mnie do tego jego niesamowita nazwa :) ale w wszystko po kolei...
Coraz częściej będąc na zakupach sięgam po produkty, których wcześniej nie miałam okazji spróbować. Należę do osób, które lubią kupować to co już znają, dlatego postanowiłam to zmienić.
Moja pierwsza zdobycz to SMOCZY OWOC, zwany też pitają lub truskawkową gruszką. Mi najbardziej spodobała się pierwsza nazwa. 


The other side of food



Po rozkrojeniu ukazuje się nam biały, delikatny miąższ z licznymi, drobnymi pestkami.
Miąższ jest soczysty, natomiast smak jest mało wyrazisty, dlatego warto przed spożyciem wcześniej go schłodzić. Jest owocem niskokalorycznym - owoc średnio zawiera około 50 kcal. Ponadto jest bogaty w wapń i fosfor. Zawiera również witaminy z grupy B, witaminę C i E. Najłatwiej rozkroić owoc na pół, a następnie przy pomocy łyżeczki wyjeść środek (skórka jest niejadalna) . Można również pitaje wykorzystać przy przygotowywaniu deserów czy sałatek. 
Spróbujecie? :)


Brak komentarzy: